Skip to main content

Ποιοι Είμαστε

Σκοποί και στόχοι

Σκοποί και στόχοι

Η διεθνής ομάδα ειδικού επιστημονικού ενδιαφέροντος Δ.ΕΛ.ΕΞΩ. ιδρύθηκε το 2022 και εντάσσεται στις δράσεις του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.

Εστιάζει στη διδασκαλία της ελληνικής εκτός Ελλάδας και παρέχει το οργανωτικό πλαίσιο για την ανάπτυξη συζήτησης, κριτικής και έρευνας με αντικείμενο τη διδασκαλία της ελληνικής ανά τον κόσμο, υπό το πρίσμα ποικίλων θεωρητικών και μεθοδολογικών παραδόσεων.

Στόχοι

Οι κυριότεροι στόχοι της είναι:

  • Η δημιουργία ενός δικτύου επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ όσων δραστηριοποιούνται επιστημονικά στο πεδίο της διδασκαλίας της ελληνικής ανά τον κόσμο, έτσι ώστε να διαδίδεται πιο εύκολα η έρευνα, να ευνοούνται οι συνεργασίες και να διευκολύνεται η επιστημονική αναζήτηση στις νέες γενιές ερευνητών/τριών.
  • Η δημιουργία ισχυρών δεσμών μεταξύ έρευνας και πολιτικής μέσω της συνεργασίας με αρμόδιους φορείς και της συμμετοχής σε σχετικές συζητήσεις.
  • Η σύνδεση της έρευνας με τη διδακτική πραγματικότητα και κατά προέκταση η συνεργασία ανάμεσα στις ερευνητικές ομάδες και τους/τις εκπαιδευτικούς της πράξης.
  • Η παραγωγή νέας γνώσης, η οποία θα συνομιλεί δυναμικά με τη διεθνή έρευνα σε ζητήματα γλωσσικής εκπαίδευσης και πολυγλωσσίας.
  • Η συνεργασία με φορείς (υπουργεία, πρεσβεία και προξενικές αρχές, ομοσπονδίες, κοινότητες, συλλόγους, ερευνητικά κέντρα), προκειμένου να ενισχυθεί και να συντονιστεί αποτελεσματικότερα η προώθηση της έρευνας και της διδασκαλίας της ελληνικής.
  • Η εστίαση όχι μόνο στη γλώσσα αλλά και σε ποικίλες άλλες εκφράσεις του ελληνικού πολιτισμού (λογοτεχνία, μουσική, χορός, τραγούδι, ήθη-έθιμα, θρησκεία), οι οποίες συνυπάρχουν ή καλλιεργούνται (και) διά μέσου της γλώσσας.
  • Η διδασκαλία της ελληνικής ως διεθνούς γλώσσας.
  • Η δημιουργία δικτύου νέων ερευνητών/τριών.

Ερευνητικό Πεδίο

Το επιστημονικό ενδιαφέρον της ΔΕΛΕΞΩ εστιάζει, κυρίως, στα παρακάτω:

  • Θεσμούς και σχολεία που έχουν κοινοτικό χαρακτήρα.
  • Σχολεία και μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης που έχουν σχέση με φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής, επίσημους και μη.
  • Διεθνή/ ευρωπαϊκά σχολεία, «charter schools», «independent schools» κλπ.
  • Ανώτατη εκπαίδευση.
  • Κάθε μορφή ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (π.χ. διδασκαλία από απόσταση, διδασκαλία κατ’ οίκον) και διδασκαλία της ελληνικής ως διεθνούς γλώσσας.